jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

:)

Publicerad 2012-05-14 20:32:37 i Allmänt

förmiddagen var relativt "lugn" om man kan får säga så, för att vara här hemma var det lugnt flickorna busa och lekte en hel del för sig själva för omväxlings skull och självklart så myste vi med jämna mellanrum med, och jag kunde ju inte låta bli att ge mig in i lekarna heller, det stora barnet som jag är ;)
redig skillnad mot igår för igår var helt ensamen hemma i nästan fem timmar :O Det blev näst intill alldeles för lugnt för mig inte van att ha de så, tog mig ett redigt bad vilket var skönt i lugn och ro. dammsög och skura golven vilket inte tog lång tid innan det var klart och sedan hm vad göra nu?? tog en kopp kaffe surfa runt lite och sen hm igen..haha kändes som att skallen skulle börja gå på total tomgång. okej jag är van att ha de lugnt på ett sätt men brukar alltid ha åtminstonde en hemma hos mig eller med mig beroende på vad som ska göras. Det är behövligt för alla föräldrar att bara få vara ibland, inga måsten inget skenade osv. och det är ett fåtal ggr jag varit helt ensamen de senaste tre åren. (går att räkna på en hand) ja då kan ni ju tänka er. jag o karl har varit iväg helt sj sällan med en gång för att storhandla eller när man varit på väg till bb för att få nästa knodde :P kanske dags att vi gör ngt tillsammans med så att man inte glömmer bort att det faktiskt finns ett oss också och inte bara vara föräldrar och jobb eller tycker ni jag har fel??
Här nu har både cassandra pappsen och vovven deckat på soffan haha ska bara mysa lite, ja visst du ;)
sj så ska man slänga in tvätt i tumlaren här och sedan bege sig t affären blev ett måste då alla tre knoddar bestämde sig för att visa med råge att de äter som de ska... slår aldrig fel lugnt först men börjar det med en kommer de resterande två med, vad det än gäller :P haha så sen oscar kom hem från farmor i eftermiddags har det gott i ett med både mat, han lite kinkig då vi haft lyx med 220% procent uppmärksamhet ett tag, han har fått bada ena tjejan fått ta sig en dusch som tyvärr blev ett måste..bara typiskt att de skedde när hon visa att hon var klippt slut, annars hade hon självklart fått bada :)
jahopp resterande av hela hushållet sover här och ja ska se t att komma iväg. har lagt bud på 500 på en vagn, hoppas innertligt att jag får den då jag är i ett STORT behov av en.
ha en fortsatt trevlig måndag väll nu allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela