jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

vad skulle ni göra??

Publicerad 2012-04-29 09:03:54 i Allmänt

jag har en person i mitt liv som säger flera gånger till mig.
-du kommer inte gå ner mera i vikt o bli fastare
-vadå har nu några boob kvar efter barnen, trodde inte jag
när jag fortfarande vänta oscar:
-får hoppas du går ner minst 15 kg sen då du blivit lite väl stor
-någon borde komma hit o lära eran mamma hur man städar (sagt så till min äldsta flicka)
-du är nog lite av ett "slusk" (lite disk i diskkon och leksaker utspridda)
-det är väl dags att du börjar se ut som en kvinna, för det är du ju faktiskt
-det finns inget go mig, jag verkar bara sitta hemma/inne. dags att jag tar mig för.

detta är bara en liten del av vad denna person säger till mig finns mycket mycket mera och jag vet inte hur ja ska göra eller ställa mig då detta är en person som står en extremt nära och gjort sedan barnsben. Men det verkar inte som att det någonsin kommer att bli bättre då det alltid faller tillbaka till den schargången..
Känner mig så kluven och inte vet inte vad jag ska ta mig till.

Kommentarer

Postat av: jozzan

Publicerad 2012-05-13 15:24:01

men herregud, vad är det för idiot rent ut sagt? Säg upp bekantskapen direkt!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-05-20 11:26:12

Denna person har tydligen glömt att det inte bara handlar om hur man ser ut på utsidan. Den personen måste ha en sådan taskig personlighet att de försöker gömma sig bakom en bild av lögner och oftast är det dem som har ett problem eller besatthet. Du bör ta en bra titt och se vem det är som är faktiskt olyckligt. Du har din underbara lycklig familj och det är kanske bara någon som är svartsjuk,för de kanske saknar detta. Lyssnar aldrig på dem typ av människor och gör det som gör dig lycklig! Lycka till! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela