jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

underbara dag :)

Publicerad 2012-06-24 08:52:12 i Allmänt

I fredags var vu hos svärmor hela dagen lång och bara hade de trevligt och njöt :) barnen älskar att åka dit, helt tokiga i farmor och att trädgården är så stor som den är gör det bara extra kul och några fler+ i kanten :P
sedn blev hem och göra sig i ordning för lite party hemma hoss Jossan & Dennis :) det var så kul riktigt revlig på alla sätt och vis, var till och med öm i mina höfter i går efter dansandet ;) med andra ord var det ett bra tag sedan. herregud inte varit ute sedan början på 2008 så det var verkligen dags att komma iväg på något och jag är så glad att jag blev bjuden och ska jag vara helt ärlig så är det endast den andra privata festen jag blivit bjuden på under mina 27 år. Kanske ni förstår att man ibland har undrat vad fasiken det är för fel på en. Men igentligen inget har helt enkelt inte träffat folk det har klickat med helt enkelt och dem är så trevliga och goa. Gänget som var där var också trevliga och två av dem känner man ju sen innan dock en av dem många år sedan man prata med så det var riktigt kul :)
jag hade en kanon kväll och min stackars gubbe hade mindre kul här hemma tyvärr, okej man håller redan på att letar efter en annan lya men nu börjar man känna lite mera panik här. Ända sedan vi flytta hir har grannarna under oss fört en j**** liv flera nätter i veckan..jag har inget emot och någon granne har lite fest då och då eller så men när man vaknar flera ggr per natt av att det dundrar och slår gärnet i både vårat golv (deras tak) och i väggar och lite till så blir man rätt trött på det får ju aldrig sova ut ordentligt. Vi hörs vi med vi har tre småbarn med det är på dagen deras kan hålla på till fem på morgonen morr....och i fredags vart det riktigt jävla livat om man säger så..blev så pass att både ambulans och snuten var ute, och det lär ju inte vara sista gången direkt och tydligen många i trappen som hade ringt om dem. ren tur bara att våra barn inte hade vaknat alltså blev ju ändå orolig sömn för dem ett tag såklart. nej usch det var inte det tråkiga jag skulle prata om ju så nu återgår vi allt :)
fick lite sovrmorgon igår eller lite ända till 9:40 ;) var många många år sedan jag sov till den tiden. sedan gick det  lite halslomotion ett tag..på eftermiddagen kom underbara svärmor hit och så gjorde vi i ordning lite kaffe och tog med oss ut till lekparken. Så mysigt att bara vara ute barnen springer omkring och leker Oscar njuter gärnet av att farmor är här :) det var härligt så och när vi kom in vara det bara att sätta barnen i badkaret var fulla med sand överallt då cassandra busen fick för sig att hon skulle gå runt och slänga sand..tog en stund innan hon gav med sig. och så självklart lite fika med det som var kvar att den goa tårtan farmor hade bakat :) sen var det inte lång tid kvar till kvällsmaten och barnen var så trötta och nöjda dedm somnade gott alla tre här :) jag själv slockna på soffan inte lång tid efter att svärmor hade åkt. ;) idag blir det lugnt får ta en städvarv i lägenheten och framför allt tvätta som man inte gjort nu på två dagar.
hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar, det har vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela