jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

lustig känsla...

Publicerad 2012-01-04 08:16:27 i Allmänt

Uteväder är det ju definitivt inte idag om vi inte har tänkt att ta en resa gratis någonstans då det blåser storm!!!
Här har man redan fått slänga på hitta nemo åt stora tjejan som är precis tokig i den filmen, jag vågar inte ens tänka på hur många gånger den filmen har varit igång under de senaste två veckorna :P Man känner till den filmen rätt bra nu faktiskt och itne nog med det mot slutet där dem "talar"  valska skrattar cassandra åt varje gång och jag tror jag talar det snart själv så ofta som jag hört det nu ;) hahaha den har ju inte varit igång så länge så lille nemo har precis bllivit tillfångatagen och cassandra sitter nej oh nej...min skrutta...
ja nu framöver kommer det en redig prövning för mig, låter kanske löjligt inte vet jag men nu i feburari ska min tjejer börja på dagis, jätte kul för dem att det äntligen blivit plats :) dem behöver få flera kamrater i sin ålder. Känns bara så lustigt för en anna då jag nu varit hemma i 3 år med dem. det blir ju bra för alla i det långa loppet, och jag får mera "egen" tid med lilleman men hur kommer ha väldigt svårt till en början att gå ifrån dem usch tur att det är inskolning så man inte ska gå ifrån dem flera timmar redan första gången :P cassandra kommer det nog inte bli någr problem med hon är så hilma social av sig så det är ngt otroligt men lilla anelia kanske bli lite svårare med, ska inte säga för mycket hon kan ju choka en fullständigt när man är den sen. Hon är ju lite blyg till en början och bara på öppna förskolan så gick det bra så länge hon såg mig men var jag ur synhåll mer än 5 minuter blev det ledsamt, så vi får väl se det ordnar sig alltid. Tror ärligt talat det kommer bli jobbigast för mig :P haha
det blir det att plocka och greja här idag, göra i ordning på lite sånt man tänkt ett tag men inte riktigt blivit av än och så mys/lek med barnen blir inte så mkt annat. dags att greja lite här, börja tvätta och lite så medans de kollar filmen så kan jag köra det andra sen och känner jag mina flickor rätt kommer  dem definitivt vilja hjälpa mig :) sällan man får göra något själv  hihi sötnosarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela