jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

söndag igen.

Publicerad 2012-04-22 09:36:09 i Allmänt

Vekorna bara flyger iväg åtminstone har denna helg gjort det. fredagen gick det i ett större delen av dagen, börja morgonen med att skena t affären till kl sju då jag behövde handla lite saker akut. Cassandra hade ju kräkts massa slem och galla under natten, det är så synd att hon klöks så lät kraken. men nu vet man precis hur man ska göra när kraken e förkyld eller lite slemmig i halsen.
satte igång och städa, cassandra tog sig ett bad efter nattens bravader, och under tiden gör man ju som alltid får byta ngn blöja här och där lite tjut där för att vi slog i eller oscar "gnäller" då han vill ha uppmärksamhet hela tiden. Nej det går aldrig i ett här hemma inte eller att någon blir avundsjuk. ;P haha men jag älskar det, bara jag sova i fatt ngn natt då och då haha
Vid tio snåret kom nderbara svärmor och hennes karl för o kolla barnen en tund så jag o min gubbe kunde åka och handla, men först tog vi en kaffe :)
sen drog jag och karln iväg, första gången på tre års tid som vi är helt själva utan barnen och vad gör vi, åker och storhandlar haha men trevligt var det. Nu låter jag kanske elak men det kändes rätt så skönt faktiskt att kunna prata med varandra och inte behöva stressa på för att någon börja bli skrik trött eller hungrig och så vidare. det är lite man måste ha i bak huvudet när man ska iväg allihopa ;) efter storhandling blev det hem börja slänga ihop lunchmat och packa in varor på samma gång och oscar ville ha mat och gubben var illa tvungen att dra så fort varorna var inplockade..blev lite körigt där med det ordna t sig då svärmor var så snäll att de stanna lite till och hon gav Oscar mat medans jag dona i ordning med mat till flickorna och hängde lite tvätt medans det stod på spisen oxå. sedan åkte svärmor och hennes karl och jag gav flickorna deras mat körde igång en ny maskin tvätt och en övertrött liten Oscar somnade efter många om o men sedan var det lugnt en stund faktiskt. Vi kollade lite film och myste en stund, och sedan kom ju det som kommer varje dag, städvarvet framåt kvällen. Flickorna ville hjälpa till så dem gick och damma lite medans jag dammsög och sen gjorde vi en om möblering på deras rum och sedan skura man golvet sen var det kvällsmat och lite mys innan läggdags. Oscar var ju självklart med under tiden han hängde på i gå stolen :) inte sitter han ensam inte och dessutom råkar han bli ensam för länge enligt hans tycke (mer än 5 min) så blir han arger ;) när flickorna somnat blev det lite egnetid med oscar och efter en lite stund kom karln som hade varit o hämtat mina varor hos jossan och dennis :) ställde de på plats och tände ljusen i lyktorna direkt, sen var det bara lugnt och mys framför tv:n resterande av kvällen.
Träningen har tyvärr dalat lite se senaste dagarna inte varit lika aktiv eller kört täta pass men nu är det på det igen bara, jag tror kroppen behövt vila lite extra då jag kört rätt intensivt. karln har ju köpt nya skor åt mig med så nu kan längre promenade sättas igång även under regnväder :) från och med idag kommer jag även köra en dagbok över vad jag äter och dricker bara för att ha lite kolla och så kommer jag kolla vikten minst en gång i månaden som ska antecknas :P hehe peppad är jag allt och på tisdag är det frissan!!! yepp livet är i full fart och håll igång på alla sätt som går. fasar bara för dagis denna vecka, om man kommer behöva diskutera igen om Anelia, se om det försöker köra över en denna gång med.
aja återstår att se hur det blir. Nu måste jag dra, tvätten är snart klar och så ska jag passa på att mysa med tjejerna innan maskinen plingar :)
se ya later!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela