jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

ett samtal...

Publicerad 2012-08-04 08:23:43 i Allmänt

nu är man äntligen igång med att läsa inför körkort å allt nu kör vi :) satt en hel del igår kväll. det är en början iaf :) i fredags hade man en heldag och bara myste och lekte med barnen hela dagen lång. så härligt så :) idag är det en del på schemat iaf men inte så mycket, skönt det med hehe
pratade med en person igår som jag inget direkt har samtalat med sedan maj månad och det har faktiskt känns skönt att vara utan. skönt att slippa den där negativismen hela tiden, drar ju ner en annan med till slut. Låter kanske sjukt men min familj, (jag är uppväxt i) den är totalt splittrad idag och har ytterst lite kontakt med med vissa och det känns hemskt och säga och låter säkert som att jag är en rutten människa men jag mår faktiskt bäst av att det är så. Förut var jag till 80% av dagarna irriterad eller ledsen och tankarna bara for i skallen varför får man höra det? vad kan jag göra för att det ska bli bättre? vad gör jag för fel?? och mycket mer. jag var närvarande här hemma men ändå inte om ni förstår hur jag menar. och min familj är det viktigaste för mig, att jag mår dåligt=inte så bra mamma. Mår bra= en mycket roligare mamma ;) en mamma som är närvarande och inte bara som en siluett mellan varven. Jag är den jag är och det är inga fel på mig jag är den jag är och jag är underbar, på mitt lilla sätt precis ;)
Det kändes att samtalet med en av de personerna igår inte alls tog på samma sätt men fick ändå en mindre kniv i hjärtat denna negativetet ..och jag höll på att bli lika dan, tack att jag lyckats ta mig ur det. var ett bra tag sedan nu men bestämde mig själv en dag när jag hörde hur illa det lät när jag öppna mun o kommentera ngt. kände bara nej nu får det vara nog. okej det har varit en del som en berg & dalbana då jag egentligen inte tog steget att avstå helt förrän förra året. Jag vet inte vad tycker ni?? Är jag helt ute och cyklar, är jag hemsk som har gjort detta beslut?
nej men usch så jag skriver om detta, behövde väl få ur det ur systemet och nu är det gjort så nu lägger vi det åt sidan. Hur har ni alla andra då. stackars er som har en del av semestern kvar inte för att ni e ledig för det e ju underbart men vädret är ju kasst. :( inte ens en svensk sommar längre mera som höst tycker jag. hoppas ni får några mera soliga dagar innan det kör igång igen. och för er som jobbar hoppas jag på solsken när ni går av era skift då detta bara är för kasst.
värmande kramar till alla!

Kommentarer

Postat av: Jozzan

Publicerad 2012-08-04 08:41:18

Jag tycker att det är bra attdu står på dig! Och kanske är det bästa att inte ha kontakt.

Ja nu är semestern snart slut, känns både bra och inte bra. Får längta till nästa sommar då vi ska åka utomlands.

Kram

Svar: tack, känns hemskt på en sätt men vad gör man?? förstår det gumman. aha härligt :) var är det tänkt då?? kram kram
Jessica

Postat av: Jozzan

Publicerad 2012-08-06 10:57:14

Det blir nog Turkiet eller Grekland tror jag :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela