jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

Helgen.

Publicerad 2013-06-03 08:47:42 i Allmänt

ja den har verkligen haft sina upp och ned gångar. började med en nedgång redan vid sex tiden i lördags morse då min mobil gick i tusen småbitar. inte en kul början men lätt hänt när man har småbarn och jag själv inte ser till att den ligger högt upp alla ggr. Gubben började jobba halv åtta och här var det full rulle, barnen blandade mellan att leka busa, pussas och kramas till rediga krig. och jag försökte få så mycket som möjligt gjort med städ och tvätt så det skulle se vettig ut när gubben var hemma på timmar då vi väntade på farmor. Vi skulle ut till folketspark :) och vi hade ju tur precis som alla andra, kanon väder solen sken och varmt, Lovely :) flickorna började med att fiska i fiskdammen vilket dem båda tyckte var jätte skoj vidare där ifrån till ponny ridning Cassandra var först ut och för att aldrig suttit på en så var hon kanon duktigt, inget stel eller så bara hängde med i rytmen :) efter henne var det anelias tur och anelia har ju alltid varit raka motsatsen till Cassandra men anelia betalade fick på henne hjälmen och hon log så blygt och försiktigt. men när hon höll på att hamna i sandeln tog det stop, då blev hon rädd så det var inget och bråka om. Gumman var roligare att bara se dem för hennes del än så länge. efter det blev det en karusell för Cassandra & farmor vilket var oerhört omtyckt med och sedan massa lek i lekparken. i hoppborgen var det så stora barn så Cassandra vågade inte riktigt. Lite mat i magen efter det satt verkligen inte fel :) sedan drog vi vidare till maxi och handlade lite och sen hem. Kom hem lagom så flickorna hann berätta lite och sedan var det dags för gubben att åka till jobbet igen, Svärmor hade en del att göra med så hon åkte samtidigt som gubben. Men hon återkom senare sen på kvällen, japp ni läste rätt. Barnen höll på att busa och ha sig här sen hör jag bara flytta på dig, hann inte uppfatta vem av tjejerna som sa det och en smäll, sedan Oscar gråt. Inte den "vanliga" gråten denna var rejäl och kom direkt efter smällan så jag sprang in snabbare än jag brukar i vardagsrummet och ser bara hur det rinner blod ner över ena ögat. då har han fått ett jack i ögonbrynet, aldrig varit med om det tidigare och jag själv exploderade inombords, jag blev ju så rädd. fort som attan höll för det, ringde pappa, visste att de var vid maxi och undra om de kunde komma. jag visste ju ej hur djupt det var så när de kom hjälptes vi åt att tejpa ihop det. men lite tveksamhet från de om det behövde sys men räckte nog med tejp, så att så blev det och sedan åkte dem. Kan nu i efterhand ångra att jag inte sa något så en åkte till akuten istället då det ändå blev en tripp dit då det inte slutade blöda. plus att när de är så små vet man ju aldrig, barn klarar mycket med tanke på hur de leker dagarna i ända (inte några ggr ett barn slår sig under uppväxten) men dem är ju ändå känsligare än en annan. för att dra de hela kort, farmor kom tillbaka och tog med honom upp till lasarettet. han hade varit jätte duktig och hann slapp sy tack och lov. Men hellre få det kolla än att köra på chansning. medans de var iväg fixade jag mat til mig och gubben, behövde hålla mig lite sysselsatt och när de kom hem fika vi och Oscar han njöt och skiftade mellan att sitta hos mig och farmor. och nej tyvärr har inte Oscar saktad ner på tempot trots smällen heller han ska köra fullt ös med och hoppa/klättra osv. sten koll på "vilden" ja, så mycket som går. sedan ´var den lördagen förbi liksom, blev lite prat med gubben när han kom hem och han tog sitt vanliga pussvarv på barnen när han kom hem :) sedan slockna jag som en gris, nöff nöff helt slut. Igår var det betydligt lugnare tempo, hade bara blandat av bus lek mys. tyckte vi behövde en sådan dag efter lördagens förmiddag och kväll :P denna dag får vi väl se vad som sker ända som e sagt är att farmor kommer en sväng då jag ska till mvc idag på inskrivning, enda tiden som fanns på länge men det e klart går mot semester tider och många som går i väntans tider. var verkligen en kall långdragen vinter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela