jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

.......

Publicerad 2013-07-05 09:34:29 i Allmänt

Kom inte på någon bra rubrik. Dagarna som gått har innehållt både skoj och tråk,egentligen är de mina känslor som e de tråkiga så de hoppar studsmatta för fullt. Men de är ju också så jag är en känslig person över lag och graviditeten gör de ju inte lättare på den fronten direkt haha. Och nu har barnen semester från dagis så nu e de full rulle på alla plan. Kan man lugnt säga. Dem är så olika, vilket självklart är bra. Så de sk vara men det krockas ju också en del för det. Och jag har den senaste tiden haft lätt för att få dåligt samvete om jag inte har lyckats ställa upp T hundra för både barnen vovven och karl. Alltså att hemmet ser någorlunda ut när han kommer hem från jobbet samtidigt så vet jag att om de är disk och rörigt när han kommer hem så vet han att vi har haft en dag med massa kul och umgåtts istället. Det är ja själv som måste kunna bryta vanan. För det är ju för familjens skull i slutänden. Ja sj är uppväxt i ett hushåll där de e viktigt med ordning och reda osv och för mig är inte städning prio ett men samtidigt någonstans inom mig gnager det om ordningen. Låter jag helt skvatt galen eller? De ordnar till sig till slut bara det att de känslorna blandat med barnens bråkande gör att hjärnan kokar ibland och de känns ju icke bra heller. Oftst beror ju bråken på att de är så olika och alla vill ha sin vilja igenom. Det som inte accepteras är ju om de slåss, tro mig mig jag får mig några duster om dagen jag med. Ska faktiskt sätta mig ikväll och komma med något "system" för att se om det kan bli lite annat än onödigt tjafs och framförallt att de slår varandra. Någon dom har lite tips alla förslag mottages definitivt och jag vet de är icke mer än 4,3 och snart två men något måste man ju kunna göra för att underlätta lite då tjata/säga till fungerar inte och ignorera som jg fick höra en gång. Blev tio ggr värre så aldrig igen! Jag älskar våra änglar över allt o känner att jag vill lyckas finna en annan väg så de kanske blir lite lugnare på bråkndet. När de gäller lek och bus då ska barn höras ska de alltid. 😊 Hoppas ja ej gjorde debför rörigt nu. Skönt med helg nu eller hur? Vad ska ni göra den fredag? Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela