jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

usch dag, bra kväll och motivation????

Publicerad 2013-01-25 20:12:03 i Allmänt

idag har jag haft en bläh dag känslomässigt till större delen tyvärr..Känns som att så fort det börjar gå framåt kommer det något som stoppar en/ bromsar in en eller börjar hålla en tillbaka. Hur finner man motivationen till att bara bita och fortsätta plöja. hur brukar ni göra när det känns som att det "endast" tar stopp?? jag har så svårt att finna motivationen till att köra vidare. eller inte finna den kanske men hålla den kvar i toppen. jag vet jag är ju expert på att gräva min egna grop med, jädra mig själv. Jag har både flytten i skallen hur en ska lägga upp det och en massa annat som rullar i skallen och så har man ju allt det "vanliga" med. Blir tokig på mig själv för att det jag alltid gör det tabben, men jag har alltid varit sådan och vet ej hur jag ska göra annars, går på ren rutin och vana. jag kan inte bara ja men det ordnar sig eller det löser sig sen. jag kan inte bara säga så och sedan "inget" göra. Jag är inte sådan, ingen som har ett bra tips på hur jag kan finna ett mellanting?? ;)
Från det ena till det andra, här sitter jag och småfryser lite efter en promenad med exa hjärtat. Hon har ju haft en skada på tassen som nu är helt läkt. det var underbart att gå en längre runda så det blev hela delfinvägen in till stan sedan runt Motalas extremt "stora" centrum och utkanten av gamla stan hemåt. Tog bara lite över en timme så vi höll ett rätt bra tempo jag och exa. Hon har nu legat och göttat sig och halv slumrat en stund och jag har haft sådan god lust att bara lägga mig bredvid henne :P vad gör man jag är frusen, hon varm och go haha
blir en dusch när min älskling kommit hem, tar det medan han fixar till maten och sedan kommer en annan nog somna gott känns det som. Och blir det i karlns famn är ju det bara ett extra plus i kanten. ;)
hoppas ni alla har haft en bra fredag och får en härlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela