jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

blandat........

Publicerad 2013-01-14 18:50:38 i Allmänt

är har det gått i ett sedan barnen hämtades hem. dem har badat det har busats, gråtits trotsats... ja allt som det innebär att vara småbarnsförälder fast det är klart de flesta kanske inte skaffar sig tre raringar tre år i rad heller ;) haha jag har inte träffat någon än iallafall. Det är underbart men finns ju även de dagar/stunder då man bara vill ställa sig och slå skallen i väggen känns det som. Man vet ju hur barn hänger på varandra i beteende och fler saker därtill. så är går det ju omlott med alla saker. Är det inte den ena så är det den andra eller den tredje. Är det exempelvis bråk en hel dag eller flera dagar i rad och ingen, menar verkligen INGEN av barnen lyssnar kan man hamna i ett sådant läge. känns som att man bara står still och stampar på samma ställe de dagarna. Det är lite svårt att finna fattningen vissa dagar helt enkelt men det är så det är stundvis med tre så pass små. Den som säger något annat förnekar verkligen för sig själv :P enligt min mening.
Nu har det iallafall kommit till lite lugn tid innan läggdags som oftast sker som senast mellan åtta nio om kvällarna haha men det e klart gå upp varje dag mellan tidigast fem sex om morgonen och det är ju full rulle hela tiden även när tjejerna är på dagis då Oscar inte går på dagis än. det går bara i lite lugnare tempo. Här sover två av tre och den tredje godingen somnar också snart.
Från det ena till de andra mitt pulver jag vill ha till träningen har anlänt så ar jag tur kommer det under denna vecka och Jillian Micaels böcker kommer när som nu under veckan lovely lovely plus att detta är dag nummer två utan att dricka något dricka eller ha socker i kaffet. En extra klapp på axeln till mig ;) okej jag ska inte ropa hurra till fullo än då det är en dag i taget. men anser att det är någon millimeter åt rätt håll iaf ;)
nej nu måste jag försöka göra något igen då jag börjar känna kli i kroppen igen. Ja helt ärligt ett stort glas cola skulle ej sitta fel men nej ja ska stå på mig så nu lite grejande istället och skingra tankarna. vad har ni gjort denna måndag då??

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela