jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

är jag ute och cyklar??

Publicerad 2012-06-10 07:00:29 i Allmänt

Jag har världens underbaraste familj på alla sätt och vis men har en sak jag undrat över ofta..bli inte tokiga eller så nu men det är så att jag och min sambo har knappt sovit i samma säng sedan vi fick Oscar för 9 månader sedan. han säger att han älskar mig o det märks definitivt men det är klart att tankarna går om varför han inte kan gå in o lägga sig bredvid mig. Okej jag vet han har alltid haft ett sorts "tv behov " för o komma till ro i kroppen men se till att få upp den vi ska ha i sovrummet då kan jag tycka...Alla ni som har familj vet ju att det går ju i ett med att fara, dagis, jobb sedan hämta och så hem och så allt annat därtill på hemma plan både umgås med barnen, hitta på saker och sedan har man hushållsbiten också. det är ju inte mycket tid man har till att umgås bara vi två och (säg gärna till mig om jag är fånig nu) men att sova tillsammans är väl en del att visa närhet av varandra??? har jag alltid tyckt eller har jag helt fel?? känns som att något inte är som det ska :( aja det ordnar sig väl, eller det gör det ju så småningom på ett eller annat sätt till slut...nog om det nu :P här är det fortfarande sjukstuga, cassandra mår ju bättre så hon kan ju vara på dagis i morgon tycker jag men jag e ju inte hemma när hon ska dit för nu börjar det, en körig vecka och sedan börjar man jobba den 20.. :) så i morgon har man intro på platenskolan hela förmiddagen och så ska man vidare till brukaren på eftermiddagen. Så morgon dagen kommer gå undan, och tisdagen med med förflyttningsteknik på förmiddagen och lite andra måsten hehe så roligt det ska bli, ja jag vet att jag tjatar men när man inte jobbat ordentligt eller längre tag på lite över två år så har man kli i fingrarna på att komma igång. hehe Idag kommer svärmor också då ja ska sticka henne (insulin)...bara för att hålla lite sådana saker "vid liv" herregud helt otroligt, genom åren på äldreboenden har jag aldrig kommit över någon som behöver insulin, eller snarare fått chansen/hunnit att ge. dem ställena jag jobbar på har ju tempo varit i 200 knyck typ och då har man alltid missat såna tillfällen. jag tycker det är bra om man hela tiden kan hålla vissa kontinuerligt just när et gäller såna saker som insulin, eller något annat särskilt... Tur att det ändå sitter t stor del redan bara insulin biten jag inte är så säker på men det e klart nu ska man bli ännu mer hispig och sticka svärmor :P haha nej då går nog bra det där fast det är ca 6 års sedan jag stack någon... tänk på mig eller framförallt min stackars svärmor ;) jaha nu blev det dags att bege sig tydligen, här har nu lille man vaknat :) hoppas ni alla får en ljuvlig dag! (trots det gråa ute)

Kommentarer

Postat av: sara's hemligheter - att överleva våldtäkt

Publicerad 2012-06-10 16:32:12

VARNING FÖR EN LÅNG MEN VÄLDIGT VIKTIG KOMMENTAR

Under år 2011 anmäldes 68400 våldtäkter i Sverige, det är 187 våldtäkter om dagen. Ändå visar annan statistik att det bara är en av fyra våldtäkter som anmäls.



Som trettonåring blev jag våldtagen av någon som stod mig väldigt nära. I min blogg skriver jag anonymt om min kamp för att få honom fälld. Det är först nu jag anmält honom, trots att det gått fyra år.



75 procent av alla våldtäkter som sker i Sverige anmäls inte, och dem procenten är något jag inte vill vara en del av. Men jag hade kunnat bli det, och många andra blir det varje dag. För tre månader sedan bestämde jag mig för att göra en anmälan.



Jag har nog aldrig känt mig så ensam som under dessa fyra år. Det har alltid känts som att ingen förstår mig, och som att det är mitt fel. Sen jag startade bloggen har jag märkt att det finns så många därute som tänker precis som jag gjorde. Jag har förstått att jag inte är ensam, och jag vet att det inte var mitt fel.



Nu har jag startat en blogg för att hjälpa andra att komma till den insikten. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något - min blogg är mitt "något". Gör något du med, vem vet du kanske förändrar livet för någon annan? Hjälp mig att sprida min blogg! ♥

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela