jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

samtal

Publicerad 2012-07-10 08:25:06 i Allmänt

hade samtal med min mor för några dagar sedan, inte alltför långvarigt men ändå..hon o pappsen har för tillfället semster och hon ville så gärna låna barnen någon dag och hitta på något sa hon. Återstår att se om hon kommer höra av sig om den biten då hon aldrig kan höra av sig hit annars och menar hon alla barnen vet jag ej hur det skulle gå. Anelia har fortfarande svårt för mormor och hon blev då 2 i mars. I grund och botten är det ju så synd men jag har aldrig kommit överens med min mor på något sätt och hon är alltid så negativ, ska alltid ha något/någon att klaga på och väldigt lätt att se det negativa. jag ska inte mycket säga jag har själv i många år haft mycket lättare att se det negativa men tack och lov har jag kunnat ändra på det nu. okej självklart kan ju inte allt vara tipp topp jämnt men jag vet själv hur TRÅK allt känns när man bara ser på saker negativt. Och kontrollen som hon gärna vill ha har jag också ärvt. men vad fasiken jag behöver inte veta allt, man mår inte bra av att veta allt och vara så fokuserad på de. Njut av familjen och livet över lag istället. allt Känns mycket lättare, roligare och bättre då :)
Jag har försökt i så många år (utan att ha sagt de rätt ut) att få höra något bra någon gång eller våran relation till varandra ska bli bättre men det kommer det tyvärr aldrig kunna bli. Jag har gett upp, det är alltid jag som hört av mig eller något annat men det enda det handlar om sedan en fick barn är att låna någon av barnen. de gånger jag har haft något planerat och undrat om dem vill hänga med=göra något kul tillsammans allihopa. då har det aldrig gått eller passat henne helt enkelt antar jag då hon alltid sagt nej. Varför ska hon lån barnen för att verka en sådan bra mormor när hon inte en s kan lyfta luren och undra hur det är med dem eller ses på fika ja vad som..känner ig fortfarande hemsk som person som säger såhär men så som det ser ut just nu är det lika bra såhär... vi hörs av då och då genom att jag hör av mig & så ses vi på födelsedagar. för just nu är det inte mycket mera. sist fick jag ju höra att jag är säkert sur för att jag inte hört av mig men HALLÅ du då?? jag har för första gången på länge ett jobb som jag bara älskar att åka till stortrivs gärnet, har en fin familj som jag vill göra saker med när jag väl är hemma. Ja kan inte sitta o passa på att ringa henne bara för att jag har fått en lite lucka. inte för att hon svara alla gånger och sedan får man bara ett mess. nej usch vart inget bra inlägg det här behövde bara få det ur mig en gång då jag inget sagt om det hela på så länge nu så att nu är det gjort nu kör mitt liv vidare. och hur det hela spelar sig ut där återstår att se. Även fast man kan bli osams och bråka gärnet och inte alltid kommer överens, var glada för att ni har/om ni har en bra relation med era föräldrar det är guld värt. Ta vara på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela