jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

sicken dag...

Publicerad 2012-12-04 09:11:47 i Allmänt

japp gårdagen var ju som den var, jag och gubben min hade våran 7 års dag igår och kan ju ej påstå att de han bli så mycket firande. vi är genomförkylda och den stackars karln hade kvällen innan halkat ute när han va iväg och grejade en sväng. ramla rakt bakåt, slog i bakhuvudet rejält så det nästan svartna och mådde illa men vad gör han, fortsätter greja ändå.Med andra ord han mådde inte så jätte bra igår. han försökte vila då han knappt kan röra på huvudet, barnen bråka och trotsa järnet hela dagen. Sedan kom kvällen,vi tänkte ju äta lite pizza och mysa tillsammans iaf men de slutar med han björn fick åka till sjukan då han fortfarande hade så ont. jag satt hemma med en bit pizza och anelia hjärtat gjorde mig sällskap. Inte långt efter att hon somnat började cassandra hosta järnet och de vet man vad de innebär. Slutade med att kraken redan vid halv nio satt i mitt knä och spydde, tycker så synd om kraken att hon ska behöva bli så dan men äpplet faller ju ej långt från trädet, jag har ju efter mina graviditeter börjat klökas varje gång jag är slemmig så att bli det är bland de värsta jag vet.
jag försökte få henne att ligga inne hos mig just för att jag skulle kunna hjälpa henne med det gick hon inte med på bara skrek och grät och ville till sin säng så det det fick hon ju såklart. Kan ju ej tvinga henne att ligga kvar hos mig. hörde hur hon hosta tätt, hade svårt att koppla av och så blev det lite lugnare och precis när jag hade somnat till började hon gråta, då hade kraken hostat så hon hade kräkts upp i sängen, men klarat sig själv. fick då förklara att hon får ligga hos mig och då gick hon med på de, bort med de sängkläderna,de lades i blöt och in till våran säng där han man bara lägga sig så ville hon se bilar och ja skulle slå igång den och så börjar hon storgråta bakom mig och man hör paniken. då har kraken kräkts rätt ut i liggande position, hon var ju helt tänkt kraken.och paniken i hennes ögon usch vad jag led med henne. upp med henne in i badkaret och bort med de sängkläderna ena täcket och alla kuddar förutom en klarade sig. ovh direkt efter duschen kommer fyllot hem japp min karl som tur var hade inget förutom de mjuka delar i hals och nacke fått sig ett knyck så det är tyvärr bara vänta ut att smärtan ska gå över. och anledningen till att jag kallar honom fyllot är då han fått stark dos av dyflofenak och tro mig så väck han såg ut och fnittrig. han lyckades ju spela upp cassandra lite med så det tog ju ett tag innan man lyckades få båda "barnen" i säng. Men efter ett tag lyckades cassandra somna och syskonen sov ju bra till i morse som tur var så man fick några timmar sömn iaf, var länge sedan nu som jag var uppe till efter tolv.
denna dag kommer att få bli lugn i den mån som går, jag själv känner mer av förkylningen idag och så får en se hur barnen verkar under dagen om man ändå ska ge sig ut i den fina snön som faller, åtminstone en stund :)
hur kvällen/natten blir idag återstår att se så kanske blir hemma hela veckan från dagis.
hoppas ni andra hade ett bättre måndag kväll än vi, och att ni får en underbar dag idag!
kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela