jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

juletider och längtan

Publicerad 2012-12-27 13:38:40 i Allmänt

Det har varit jul och har haft häcken full..även känslomässigt har det varit mycket så har faktiskt inte orkat skriva något tidigare. Det är inget nytt som skett eller så bara en del som kommit ifatt en så man har varit fruktansvärt trött och och bara kört på med sitt.
Vår jul var lugn och mysig. :) barnen blev glada och extremt nöjda.
en själv kände sig lite "tom" på kvällen då det skurit sig mer eller mindre helt o hållet mellan mig och mina föräldrar. för min del känns det så iaf. eftersom det varit så mycket nu en längre tid, och självklart har man rätt till en åsikt men inte så kul att höra det jämnt och ständigt och framförallt när det sällan är något bra som kommer. aja nog om det blir bara deppig bla bla.. :P
Dem kom en stund på eftermiddagen tog en fika lite julklapps utdelning och det var de enda på hela dagen. var faktiskt skönt att vara hemma i år och vem vet det kanske fortsätter i den banan också. Blev glatt överraskad med julklapp från mormor och morfar min så jag ringde dit igår och tackade så mycket. fick lite pengar och en super go parfym, luktade så ljuvligt ;)
Juldagen spenderades uppe hos svärmor och det var inte igår som jag hade snöbollskrig inte ;) hehe barnen och farmor påbörjade det hela och även jag blev indragen. men bra jul var de :) åt lite mat öppna julklappar, var ute med exa och lekte i snön i säkert en timme. tur att termobyxorna karln köpte till mig så bra. :) lite fika och mera bus och mys sedan var det dags att börja fara hemåt då barnen var trötta och en annan likaså. blev lite kvällis och sängen för barnen direkt när vi kom hem. Igår vakna Anelia kraken förkyld och dan, hoppas det inte blir för långvarigt. Det räcker med hostan som kraken har fått men det är klart finns ju knappt någon ventilation här i lägenheten heller så luften är inte så himla bra får öppna flera gånger om dagen. Ska bli så skönt när vi flyttar till huset nu den första mars. kan inte bli bättre för barnen rummässigt och framförallt trädgården, för både dem och exa gumman. för vår och sommartid med hur många barn vill vara inne?? inte många jag känner iaf och nu kommer dem kunde vara ute och fortsätta leka medan en annan fixar mat osv. (men självklart har man koll under tiden ändå.) finns ju knappt något tråkigare än när man säger att en måste gå in för och göra mat och ingen vill följa med och det blir ledsamt och allt. Längtar längtar längtar ;)
hoppas ni alla har haft en trevlig och mysig jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela