jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

gårdagen..

Publicerad 2012-12-09 07:35:37 i Allmänt

dagen bara for iväg igår... det började ju med att pappsen och Oscar var iväg på jourcentralen. Exa blev lte besviken då hon ej fick följa med och det var ju dags för henne att komma ut en sväng så att när de åkt gjorde jag och flickorna oss i ordning, sedan raka vägen ut i snön. :) Slutade med ca två timmar lek bus och promenerande, kan ju ej på stå att det e så lätt att ha en snötokig vovve i koppel samtidigt som tjejerna skulle försöka plöja sig fram där de va som djupast och så lite snö änglar både här och där :) jag älskar de bara det att vovven skäller om det tar för lång tid innan någon kastar snö på henne haha helt tokig. Bara synd med att min mobil inte är med och leker för fem öre så jag kan lägga ut bilder och klipp här. det sker så spontana roliga saker inne som ute som man inte kan låta bli att skratta åt :) tur att det sker en del sådant med.
eftermiddagen sen var relativit lugn Oscar kunde sova en lite längre stund då han fick både Desentol, vilket jag anade samt mollipect så nu får en verkligen hoppas han blir bättre plutten. Cassandra somna med så jag börja dona med maten strax efter tolv och anelia satt i badet. När hela trion var vaken gick det i ett igen, bus lek sång pyssel och mer därtill. Vid fyra tiden hade jag och exa en playdate Iaf, japp då mötte vi upp Therese och lilla Wilma och så var vi ute och plöjde i snön till halv sex ;) det var riktigt skoj.
ja efter det lugnade de ner sig en liten stund iaf tills det oväntat plinga på dörren då var det farmor och "farfar" kenneth som kom förbi en snabbis med en massa kläder till barnen som kom från en de känner. jätte fina kläder och mycket och hur glada barnen blev ska man ju knappt tala om. vilken glädje hos dem alla tre, så underbart och se den kontakten dem har. dem stannade en lite stund och umgicks med barnen och var sedan tvungna att fara hemåt.efter det hade man två som slockna som grisar, cassandra fick hoppa in i ett bad och jag sj satte igång en maskin tvätt gick och sola, handla sedan hem. var så gött när en kom hem satte mig och åt, slockna sedan som en gris. :P hehe
och exa ska vi ej tala om, hon har knappt rört en fena sedan igår men det är klart närmre sex timmars snöröjning i snön på två dagar kan köra slut på en. :)
nej nu e det dags att ta tag i allt denna dag ger, och cassandra har redan visat tecken på en bråkar dag. jippi wish me luck. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela