jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

dålig period

Publicerad 2012-08-22 09:06:51 i Allmänt

nu är det evigheter sedan man skrev ngt och ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt inte orkat bry mig... har haft en liten jobbig period inombords och har lite mycket på tallriken på samma gång. att jag ej lärt mig än heller som jillian michaels säger: ju mera kontroll du försöker ha desto mer kontroll förlorar du. och det stämmer till hundra. men nu börjar man komma någorlunda på "rätt" spår igen. har ju fixat en del nu så snart kommer mina nya brillor, pappret på min syn är iväg, klippningarna för mig och karln e inbokat nästa vecka. papper på det jag jobbat i Augusti måste jag lämna in och så vidare. det e lite pappers grejande kvar och så håller jag på och renoverar en kökssoffa min pappa och karl hämtade i måndags. Lite mera än hälften e gjor där så sen ska den bara köras med finare papper torkas av och sedan målas. köpas ny dyna och tyg och klä in den. kommer bli så bra när det är gjort. okej kanske lite väl stor sak att börja med när jag aldrig renoverat en möbel själv förut haha men det går allt ;) kul är det också och cassandra vill hela tiden ut och slipa...mina söta tjejer älskar att dona med den om de bara visste att det kommer en stor ek kista och en skåp också haha sen utöver det har man ju allt det vanliga betyret också, letar jobb, företaget familjen vovven ja inte är man rast lös inte ;) bara träningen som kommit i bakgrunden igen tyvärr men nu har jag en ipod med så det ska det allt bli ändring på och ja jag måste ha musik när jag tränar. Musik med redigt tempo det triggar igång mig ännu mera. man mår ju så mycket bättre när man tränar, tror faktiskt jag gått ner ytterliggare några kilon faktiskt och har mycket skoj att se fram emot nu de kommande veckorna. både för mig själv och familjen. och min lille Oscar plutt fyller 1 år om mindre än två veckor. :O helt otroligt vad tiden har gått fort alltså tycker att man nyligen kom hem med honom. och flickorna är egentligen inte stora men känns så stora. min älskade knoddar <3 här har man mitt i skrivandet fått slå på ice age 3 åt flickorna Oscar har somnat en stund då han nu är förkyld och gubben min är lika förkyld han. så typiskt men inte mycket att göra åt bara hoppas det är bättre om en dag eller två som det var för cassandra pluttan. Nu måste jag få i mig lite kaffe så man börjar vakna och dagen får komma igång till fullo. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela