jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

En lugn dag efter gårdagens händelse...

Publicerad 2011-03-05 13:23:12 i Allmänt

som skrivet idag får det bli en lugn dag efter efter ambulansåkadet med stora tjejan igår, ja säger inget annat än krupp alltså.. Cassandra pluttan har endast haft det en gång tidigare och igår var det värre än första gången. Det kom som en chock för mig med jag ringde till 1177 bara för att se om vi kunde göra något mer än det vi gjort och det blir ju alltid värre för krakarna när dem ligger ner. Samtidigt som jag har sköterskan i luren vaknar Cassandra så jag fick lyfta upp henne i famnen, så sköterskan hörde ju henne och säger bara: det där är jätte jobbigt för henne, måste kollas dröj kvar ringer sos dem får skicka ambulans. Då kom det ju fem hundra ton tankar och känslor hos en annan med, idag kommer jag inte ens ihåg hälften av allt som for genom skallen. En annan blev ju också livrädd man är ju lite automatiskt inställd ambulans=FARA..och inte nog med det sambon var inte hemma just då och minstingen låg och sov...Allt hände så fort men kristin kom hit bara ngn minut efter ambulansen vi begav oss och hon försökte få tag i min karln vilket redan svärmor fått. Såg honom blåsa förbi oss i en reedig fart när vi var på väg till lasarettet och inte långt efter att vi anlänt kom även han. så utöver kortisonet hon fick när ambulansen kom hit så blev det inhalation... usch trodde hjärtat skulle stanna på mig jag vet inte hur många ggr...Våran lilla tjeja så ledsen men allt ordnade sig och mår idag bra tack och lov.
Idag har det hitills varit mest lek och mys pys :) Anelia kör ju på men cassandra tar det lite lugnare vilket är förståligt. Våra gullisar, nallen hon fick kommer ju allid vara ett minne och den gillar hon len och gosig med en tröja.
nehepp bidde en kortis om gårdagen här för nu kommer hårbollen och gnyr och visar att nu vill ja gå ut igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela