jessicalindhsbloggisch

En 28 årig mamma med fyra barn. Min blogg handlar om allt i vardagsliv, allt mellan himmel och gjord.

vovven var sur...

Publicerad 2011-12-10 09:11:36 i Allmänt

hade en söt exa skrutt här igår som var så purken & sur på mig. Elaka matte som skickar in mig i duschen efter kvällspromenaden..Det var dags för henne att få sig en dusch nu och ngt hon verkligen hatar är ju badkar, stackaren får ju nästan panik. Tror det sitter i efter att hon råkade halka en gång när hon bara var fem månader gammal för sen dess har det varit så. Kände mig jätte taskig men var illa tvungen att koppla henne & sedan sätta fast kopplet i handtaget på väggen brevid badkaret så att hon kunde försöka hoppa ur. Det sista jag vill är ju att hon ska göra sig illa på kuppen så igår kväll sjöng hon så fint i badrummet inte ylande som sist men mkt gnäll/pip sång. Men sen efteråt vad hon njöt, la sig ner och slängde upp hela magen när jag skulle torka den :) låg i sin bädd och bara var så nöjd :)
Idag är det redan full karete här, flickorna är överallt och ingenstans som de brukar :P hehe & bara för att lilleman varit hygglig och gett en några bra dagar så ska han vara jävlig idag tydligen, bara vrålar & vrålar har gjort det nu sedan kl 7 ungefär. spelar ingen roll vad man gör inget passar. känner mig genomrutten men fått tvinga mig sj att lära mig att låta honom ligga och vråla ur sig men det jag inte har lärt mig är att "koppla" bort skriket...det går ju bra till en början men efter ett tag är man ju fördig att bli koko. Jag kan inte göra ngt annat när han håller på och vrålar...som nu redig frustration i kroppen vet ej vad jag ska göra....sitter här och skriver samtidigt som jag skakar mitt ena ben blir koko på detta alltså. ingen som har ngt tips på hur jag kan "koppla" bort skriket. för att allt i hushållet stannar upp för mig när han håller på. nej ny fan e det nog nu får jag gå in till honom och se om man kan få honom tyst, riske e väl liten som vanligt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

En glad sprallig och (även galen har jag fått höra) tjej. Har 3 underbara barn, en schäfer tjeja på 5år och en underbar sambo. Här är det en tillvaro som går både upp och ner och ibland på tvären samtidgt som man nyligen kommit igång med träning ordentligt. dagarna går i ett på ett eller annat sätt och blir lätt tokigt vissa dagar men gud så underbart det är!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela